Alla inlägg under juli 2011

Av Annika Lundgren - 28 juli 2011 21:52

Tänkte lämna ett livstecken från oss....   Jag kan ju börja med att berätta att Alwa nu mår bra i allafall. Egentligen var hon nästan som vanligt dagarna efter men en vecka efter det hade hänt ringde veterinärkliniken upp mig och ville att vi skulle komma på återbesök för att ta ett blodprov och kolla levervärdet. Det kändes långt att åka till S-vall för ett blodprov och jag dealade till mig alternativet att åka till H-sand och Kusthöjdens vet.station för att ta provet och det var ok. I H-sand fick dom en remiss och kopia på journalen och vi tog ett prov. När Alwa var så sjuk hade hon ett ALAT-värde på nästan 7 och värdet får inte överstiga 1,88....    Veterinären sa att det var risk för leversvikt men ALP- och njurvärdet var bra. Nu hade det gått en vecka och dom ville kolla värdet om det behövdes sättas in medicin för att hjälpa levern att återhämta sig. Nytt blodprov togs men tydligen var det lite missvisande eftersom hon hade ätit på morgonen... ingen upplyste mig om att hon skulle vara fastande...   I vilket fall var ALAT-värdet 3, någonting= mer än hälften än då hon var sjuk,bra!   Det bestämdes att vi skulle ta ett återbesök och nytt blodprov om 14 dagar d.v.s i går och var det fortfarande högt skulle vi skicka ett prov till Uppsala. Så kl.8.00 i går morse var vi i H-sand och tog prov och nu visade provet 1,08 och får ju vara <1,88 så det var ju bra! Min lillfjompa blev friskskriven, hurra!     Glad i hågen åkte vi till min brors familj och åt frukost där alla fyra...

När jag sen åkte hem var jag in på Coop Forum för att handla lite och skulle köpa kompostgaller. Betalade i kassan och tog mina varor och åkte hem. I Ramvik slog det mig...   kompostgaller...??? Var har jag dom??? Arrggghhhh!!!!   Kom fram till att jag GLÖMT dom!!! Packade i varorna och sen gick jag!!! Vad göra??? Jo, åka tillbaka....   less på mig själv??? JAAA!!!!   Så den dagen var jag till H-sand två ggr.....   

Annars så semestrar vi... vi har haft kanonväder hela semestern, nån dags regn får man ju ta... det kan ju till och med va lite skönt! Det är ju bra för kantarellerna oxå att det regnar. Jag har hunnit med att plocka sådana oxå....   Såg ämnen strax efter midsommar och plockade de första ca 14 dagar senare. Det blev till att avnjuta en kantarelltoast.... mums! Den första är bäst!   Jag har plockat mer sen oxå och gett bort. Ser ut att bli bra i år. Vi ska nu träna lydnad inför hösten, har några tävlingar framöver och sen blir det väl några utställningar oxå... men det återkommer jag om... Nu ska jag njuta av helgen och min sista semestervecka.... och drömma om att vinna drömvinsten på lotto!   Njut av sommaren det gör jag!   /Annika

Presentation


Lite om vår vardag....

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards